środa, 31 lipca 2013

IHG Rewards: Zmiany w programie Gwarancji Najlepszej Ceny

Program Best Price/Rate Guarantee, dzięki któremu możemy spędzić darmową noc w hotelu z grupy IHG (przy spełnieniu wszystkich warunków) jeszcze bardziej zaostrza swoje zasady.

Aktualny regulamin programu BPG dostępny jest tutaj.

Najważniejsze zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
  1. "A "valid room booking" means a complete booking with an approved credit card." - rezerwacja musi być dokonana ważną kartą kredytową (też debetową?), ten punkt raczej nic nowego nie wprowadza.
  2. "You must contact us using the online claim form within twenty-four (24) hours after completing your valid room booking on any IHG website to make a claim under the Best Price Guarantee." - wnioski można składać już jedynie przez stronę www, a nie też przez telefon.
  3. "The Guarantee is available only for the exact same room type and same view." - nawet widok z okna pokoju musi być taki sam.
  4. "At hotels in Greater China, however, pre-paid rates on non-IHG sites will be compared with the IHG hotel's lowest available rate." - w Chinach kontynentalnych, Hong Kongu, Makau i na Tajwanie w hotelach na całym świecie, stawkę bez możliwości anulowania na innych stronach można porównywać do najniższej stawki na stronach IHG i nie musi ona być też bezzwrotna. (warunek został rozszerzony na cały świat, dn. 18 stycznia 2014 r.)
  5. "Claims for hotels within fifty (50) miles of your home address are not eligible for the Guarantee." - nie można składać wniosków BPG dotyczących pobytów w hotelach w odległości mniejszej niż 50 mil od swojego miejsca zamieszkania! (warunek ten zniknął 1 listopada 2013 r.)
  6. "If an individual or members of the same household make multiple claims for two or more nights in the same seven (7 14) day period at the same IHG hotel or at different IHG hotels within fifty (50) miles of each other, the claims will be treated as, and limited to, one claim for one stay, even if booked through more than one reservation, and only the Best Price Guarantee claim for the first night will be honored." - w danym hotelu (lub oddalonym o mniej niż 50 mil) przysługuje nam tylko jeden wniosek o darmową noc co 7 14 dni, a nie co drugi dzień, tak jak do tej pory było. (zmiana: X.2015)
  7. "A “stay” (for purposes of the Guarantee) may be one night; consecutive nights at the same hotel location, regardless of frequency of check-in/check-out; or two or more nights, even if non-consecutive, in the same seven (7) day period at the same hotel location." - jak wyżej.
  8. "IHG does not accept screen shots of imagery of lower prices provided by guests due to the ease of modification or alteration of such imagery." - IHG nie przyjmuje zrobionych przez siebie zrzutów ekranu z niższą ceną na innej stronie, sami musza znaleźć tę cenę (ale tak było i wcześniej).
  9. "“Within fifty (50) miles” means within fifty (50) miles when seeking directions between locations on Google Maps." - odległość 50 mil liczona jest według trasy wyznaczonej przez mapy Google.
Podsumowując: my już niestety nie mamy szans na darmową noc w InterContinental Warszawa ;). Wcześniej nawet udało mi się znaleźć niższą cenę, która obejmowała dostęp do Club Lounge oraz "niepełne wyżywienie" (o ile to właśnie nie chodziło o kolację w Clubie), a na stronie IHG wyższa cena obejmowała tylko dostęp do Club Lounge, także wniosku nie uznali :).

Zmiany zauważył autor bloga loyaltylobby.com!


Kliknij, jeśli podobał Ci się wpis:

8 komentarzy:

  1. mam pytanie odnośnie BPG i porównania ceny na ihg z ceną tr.ie.

    Składałem ostatnio wniosek, który został odrzucony - bo warunki anulacji na tr.ie są bardziej restrykcyjne. Problem w tym że sprawdziłem kilka hoteli i wszystkie mają te same warunki anulacji -" Please note that the standard accommodation cancellation terms will apply.", więc wydaje się że uznanie ceny z tr.ie jest niemożliwe. Czy jak składałeś wniosek, to na tr.ie były jeszcze inne warunki anulacji czy też po prostu w IHG tego nie zauważyli i może sprobować jeszcze raz;)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba rzeczywiście trochę pozmieniali warunki, ew. inaczej to teraz jest opisane ;) Wtedy z tego co pamiętam część pokoi była oznaczona Advance Purchase / Non Refundable, a inne nie, także ktoś z IHG mógł nie zauważyć, że są jeszcze dodatkowe warunki (bo chyba takie same były i wtedy). Także może rzeczywiście już raczej małe szanse na uznanie wniosku z tej strony...

    "Accommodation cancelled 14 days or more prior to departure –20% of booking value (normal rate) or 100% of booking value (special non-refundable rate disclosed as such prior to booking).

    Accommodation cancelled less than 14 days prior to departure – 100% of booking value."

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten sam cytat wraz ze screenem dostałem w odpowiedzi odmownej;) cóż, szkoda, bo ciężko znaleźć gdziekolwiek indziej cenę nadającą się do użycia BRG.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuję jeszcze w Porto - różnica w cenie aż 40E

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja otrzymałem dziś taką odpowiedź odnośnie porównania z cenami ze strony Travelrepublic:
    "The site you found, www,travelrepublic.ie, is invalid
    since it does not give automatic confirmation of the reservation. Since the third party web site does not provide an immediate
    confirmation of the booking, your claim will not qualify for the Best Price
    Guarantee."
    Czy faktycznie jakieś zapisy regulaminu wykluczają tę stronę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, też już dostałem kiedyś takie wyjaśnienie odrzucenia wniosku z tej strony. Wcześniej uznawali zgłoszenia z TravelRepublic (sam w końcu miałem darmowy IC Berlin:), więc nie wiem czy zmieniło się coś na tej stronie, czy się po prostu do tego IHG dokopało, ale już raczej z TravelRepublic nie ma co wysyłać wniosków BRG...

    Z reg. gwarancji: "A “non-IHG Website” is defined as a website not owned by IHG, that makes IHG rooms inventory publicly available and offers it directly to consumers, and that provides a confirmation of a completed reservation at the moment of completion of that reservation."

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj zarezerwowałem hotel na esky.pl który okazał się tańszy o prawię połowę vs. IHG. W mojej rezerwacji mam napisane, że to DOUBLE STANDARD ze śniadaniem w cenie, a na IHG jest to 2 SINGLE BEDS NONSMOKING z dodatkowym śniadaniem. Obie oferty są bez zdjęcia, z możliwością bezpłatnej anulacji. Teoretycznie mogę więc zrobić taką rezerwację i złożyć wniosek. Problem w tym, że musiałbym mieć od nich odpowiedź do piątku, bo od soboty będę offline i mogę nie zdążyć anulować. Warto spróbować?

    OdpowiedzUsuń
  8. No jak bezpłatna anulacja, to myślę, że można spróbować, szczególnie że pokój może się różnić samym typem łóżek, a tu tak raczej jest (double/twin).

    Powinni dość szybko odpowiedzieć czy uznają czy nie, potem jeszcze odpisują drugi raz, że hotel zmienił cenę na 0, ale to już właściwie sam hotel nie ma zbytniego wyboru, znaczy czasem tak się zdarza, że z jakiegoś powodu nie zmieni ceny (o czym informują) i trzeba by było zapłacić za noc, a potem IHG zwraca kasę. Plus tego jest wtedy taki, że dostaje się punkty itp., tak jak za normalny, płatny nocleg. :)

    OdpowiedzUsuń